Sorry not translated, will follow soon
veeraanpassing
Na eerst een tijd met een veerverhoging van circa 4 cm te hebben rondgereden (TJM veren) is besloten om de wagen verder te verhogen met een 6 cm verhogingsset van Pro Comp. Na onderbouw bleken de veren voor en achter los te komen. Voor de achterzijde zijn voor de onderzijde van 6 mm staal strippen gemaakt ter vervanging van de originele strippen, voor de bovenkant is een plaat met strip gemaakt (6 mm dik) om de veren vast te zetten.
Omdat de auto achter nog iets hoger te zetten is onder de onderste veerplaat nog een stalen plaat gemaakt van ruim 1 cm dik. Dit geeft een extra verhoging van circa 2,5 cm.
Het voorlopige gevolg is een redelijke veeruitslag voor en achter (geen stabilisatorstangen gemonteerd) en een redelijk weggedrag.
Aan de voorzijde zijn conussen gemonteerd waardoor de veren los kunnen komen en de volle slag van de schokbrekers benut kan worden
Het gevolg is dat in ieder geval met het voorwiel (onderkant band) 60 cm van de grond de overige wielen nog stevig aan de grond staan. Zie onderstaande plaatjes.
juli 2003:
Voor het verder vergroten van de wieluitslag zijn bij Scorpion Racing in Engeland aangepaste rear radius armen gekocht, andere ophangpunten voor de schokbrekers en conussen.De armen moeten op onderstaande foto's nog gemonteerd worden.
De nieuwe set in de praktijk, één achterwiel is volledig ingeveerd de andere nog niet volledig uitgeveerd.
Ondanks de mooie veeruitslag ben ik nog niet geheel tevreden, door het verlagen van de schokbreker ophanging is de ingaande slag wat beperkt. Eigenlijk zou de ophanging hoger moeten komen zodat er 4 of 5 inch langere schokbrekers kunnen worden gemonteerd. Als er tips zijn, met name met betrekking tot langere schokbrekers dan hoor ik dat graag. (info@lr-90.nl)